Onze naam

In 2007 moesten we een naam bedenken voor onze activiteiten. Waar begin je dan? Wat is een goede naam, en waar moet je rekening mee houden?

We zijn eerst maar begonnen met het opschrijven van kreten, ideeën en krabbels welke naar ons idee de achterliggende waarden en filosofie van onze dienstverlening uitdrukten. Kreten als creativiteit, analyse, klantgericht en maatwerk. Ideeën als onafhankelijk, resultaatgericht en excellente uitvoering. En krabbels die slaan op vernieuwing, anders durven denken en kijken en die uiting geven aan het willen creëren van innovatieve en winstgevende business.

Al brainstormend kwamen we uit bij de werkwijze van een beeldend kunstenaar, een beeldhouwer. Deze creatieve ondernemer is bezig met het gericht weghalen, toevoegen en samenvoegen van materialen, met behulp van verschillende instrumenten, om uiteindelijk tot een mooi resultaat, een kunstwerk, te komen. Een kunstwerk wat hij al veel eerder zag, maar nog wel moest realiseren. Soms alleen, maar vaak ook met behulp van anderen. Uiteindelijk bieden wij dat vanuit onze vakgebieden ook aan. Het op maat, met verschillende instrumenten, gericht bezig zijn in het creëren van vernieuwende business strategieën en excellente marketing, resulterend in een kunstwerk voor de klant.

escultor el ~ (m)   beeldhouwer (de ~ (m))

Maar waarom dan de Spaanse vertaling van het woord “beeldhouwer”? Nou, geen speciale reden, het klinkt gewoon mooi. Vinden wij. En alhoewel we merken dat er klanten en prospects zijn die het lastig uit te spreken of moeilijk te onthouden vinden, toch laten we het mooi zo. Dat nemen we op de koop toe. Het gaat ons uiteindelijk om het idee achter die moeilijke naam.