11 manieren om verkoop te stimuleren

photo-1414497729697-b8555ba6c1ccAls je een beetje bedreven bent in content marketing dan kunnen je inspanningen tot drie keer zoveel leads leiden dan met traditionele outbound marketing. Content kan een behoorlijk sterk middel voor je merk zijn. Maar waar je ook over moet nadenken is of het ook helpt u om je winst te verhogen. Onderstaande infographic is ontworpen door ClearVoice en biedt 11 tips voor het bouwen van een robuust en holistische content marketing strategie die je kansen op conversie vergroot.

  1. Houdt vast aan de funnel. Terwijl 68% van de B2B-organisaties niet een helder beeld hebben van hun funnel, is het juist belangrijk om de verschillende fasen in het aankoopproces in kaart te brengen en content te ontwikkelen die iedere fase ondersteunt. Traditionele marketing was vooral gericht om de koper van awareness naar consideration te brengen, en ze dan “los” te laten aan verkoop. Moderne marketing strategieën zijn meer holistisch, en leiden tot veel meer samenwerking tussen marketing en sales teams.
  2. Gebruik testimonials. De meeste consumenten zoeken toch al naar beoordelingen. Zorg ervoor dat u testimonials opneemt in content gericht op leads die in de consideration fase van uw funnel zitten.
  3. Borduur voort op succesvolle berichten. Content die echt de juiste snaar raakt bij je publiek kan je aanpassen naar een infographic, video blog of e-book. Biedt gebruikers kans om toegang te krijgen tot exclusieve gerelateerde content in ruil voor wat extra informatie.
  4. Experimenteer met niche advertenties. Veel bedrijven adverteren op Facebook of Google vanwege het grote bereik, maar het is vaak een goed idee om ook kleinere niche-sites op te nemen in je mediamix. Deze kunnen vaak betere leads tegen lagere kosten opleveren.
  5. Ga content partnerships aan. Content uitwisselen met een ander bedrijf kan een boost geven aan verkeer op beide sites, mits er een goede match is tussen beide bedrijven. Ontwikkel samen eens een interactieve app of quiz.
  6. Maak gebruik van experts. Werk aan het opbouwen van relaties met de belangrijkste beïnvloede in jouw bedrijfstak door middel van het leveren van waarde. Deel hun werk en ga de conversatie met hen aan.
  7. Vergeet de Call-To-Action niet. Middelen om leads te verzamelen hoeven echt niet af te leiden van de user experience. Het toevoegen van links en informatieve aanbiedingen aan het einde van een interessante blog is een geweldige manier om leads te genereren. Je kunt conversie met 86% verhogen door een video toe te voegen aan jouw landing page, en leads hebben 70% meer kans te converteren door middel van retargeting advertenties.
  8. Voeg Live Chat toe. Maak contact met potentiële klanten terwijl ze je website bezoeken. Een instant chat-tool biedt de mogelijkheid om direct contact met leads te maken door op een gemakkelijke manier hun vragen te beantwoorden.
  9. Remtarget je leads. Het kan gemiddeld 3 tot 5 contactmomenten duren voordat een lead klaar is om iets te kopen. Zorg ervoor dat je marketing strategie retargeting omvat.
  10. Follow-up met authenticiteit. 30-50% van de verkopen gaat naar de leverancier die het eerst reageert. Maar niet door het sturen van een halfslachtige boodschap of e-mail. Bouw vertrouwen en verbinding op door oprecht interesse te tonen in het leveren van de juiste oplossing voor de klant.
  11. Gebruik e-mail nurture campagnes. Dit punt grijpt terug naar nummer 9. Tot wel 50% van alle leads kunnen gekwalificeerd zijn maar gewoon nog niet klaar om iets te kopen. Houd je leads warm voor jouw bedrijf door middel van lange-termijn email nurture campagnes.

Het is dus noodzakelijk om de volledige funnel in gedachten te houden bij het vaststellen van een marketingstrategie. Een scheiding tussen verkoop en marketing heeft weinig zin in het huidige zakelijke landschap. Als deze teams informatie delen en nauw samenwerken kan je ervoor zorgen dat leads in elke fase van het aankoopproces correct worden bediend.

Drive-Sales-Content-infographic

Bron: CustomerThink

Tags: , , , ,

Nog geen reacties.

Geef een reactie