Welke acties volgen uit jouw KPI’s?

photo-1430080369629-afa4c2ae5121KPI’s, of Key Performance Indicators, geven inzicht in de prestaties van een bedrijf en stellen beleidsmakers in staat om actie te ondernemen om de gewenste resultaten te bereiken. KPI’s worden meestal gedistribueerd via dashboards en scorecards om iedereen in de organisatie te voorzien van het noodzakelijke inzicht in de voortgang van doelstellingen en implementatie van de uitgezette strategie.

Om de complexiteit van het gebruik van Key Performance Indicators inzichtelijker te maken het KPI Institute onderstaande infographic ontwikkeld die op een eenvoudig en makkelijk te volgen manier laat zien hoe je met KPI’s kan werken. Deze infographic richt zich op het verduidelijken van de KPI terminologie en op de meest uitdagende aspecten in het gebruik van KPI’s. De belangrijkste do’s en don’ts in data visualisatie, een cruciale stap in de juiste rapportage van KPI’s, zijn ook aanwezig.

KPI Infographic

Gebruik jij de juiste KPI’s om de voortgang van je commerciële doelstellingen inzichtelijk te maken? En hoe ga je binnen je team om met deze informatie? Onze ervaring leert dat juist dat laatste aspect nog vaak te wensen overlaat. Er wordt zelden gezocht naar grondoorzaken bij het achterblijven van doelstellingen en de daarbij benodigde verbeteracties. En al helemaal niet op zeer regelmatige en doeltreffende wijze.

Daar zit een belangrijke link naar commerciële excellence. Het is uiteindelijk ook geen rocket science, een gedegen implementatie en borging is echter essentieel. Alleen het verstrekken van een dashboard met cijfers leidt zeker niet tot de gewenste actie.

Tags: ,

Nog geen reacties.

Geef een reactie