De toekomst van klantenservice

In 2013 wisselde 66% van de consumenten van merk of leverancier als gevolg van slechte klantenservice. Dat was een toename van 4% ten opzichte van het jaar daarvoor. Ongeveer 82% daarvan gaf aan dat het merk iets had kunnen doen om hen als klant te behouden.

In de Global Trend Briefing September 2014 van Trendwatching.com worden vijf trends beschreven die onderscheidende klantenservice in de nabije toekomst beschrijven. En dan gaat het niet zozeer om allerlei mogelijke nieuwe technologieën, slimme concepten en trends. Dat helpt natuurlijk. Maar het gaat voornamelijk om de fundamentele elementen van een goede service die eigenlijk nooit veranderen. Het gevoel dat je als klant serieus wordt genomen. Dat er naar je geluisterd wordt. En dat je gewaardeerd wordt.

De vijf trends – inclusief voorbeelden – zijn:

  1. PLAN B: Producten met een eigen backup plan.
  2. VIDEO VALETS: Face-to-face interactie.
  3. DELIVER (MORE THAN) THE GOODS: Afleveren, en meer.
  4. SIXTH SENSE: Data wordt informatie.
  5. POLITENESS PAYS: Goed gedrag wordt beloond.

Mooie lessen die je kunnen helpen onderscheidende klantenservice te bieden.

Tags: ,

Nog geen reacties.

Geef een reactie