Dienstbaarheid

Dat klanten bijzonder veeleisend zijn is geen nieuws. Dat vraagt van organisaties dat ze zich in toenemende mate extreem dienstbaar op zullen moeten stellen. Dienstbaar gaat veel verder dan alleen maar goede klantenservice, het betekent dat je je volledig richt op de wensen, behoeften en nukken van je klanten.

In de nieuwste Trendbriefing van Trendwatching.com wordt in dit kader gesproken over Servile Brands en de drie drivers die hieraan ten grondslag liggen:

1. On demand   

Consumenten die in toenemende mate altijd online zijn verwachten ook dat de voordelen hiervan offline worden geïntegreerd. Dit alles vraagt om dienstbare organisaties en merken die geobsedeerd zijn met faciliteren, begeleiden, regelen, en informeren.

2. Tijdsdruk

Volgens een onderzoek van Datamonitor heeft 44% van alle consumenten in 14 landen wereldwijd moeite hun dagelijkse leven te managen, of genoeg tijd te vinden voor ontspanning. Een inkopper voor dienstbare merken die het leven veraangenamen, werk uit handen nemen, to-the-point zijn en meer.

3. Geen ontzag

Het ontzag dat consumenten vroeger voor merken en bedrijven hadden is praktisch voorbij (uitzonderingen daargelaten). Nu consumenten zich meer en meer tot andere consumenten richten (en hen vertrouwen), hebben merken weinig keus dan nederig te zijn.

Mooie voorbeelden van dienstbare merken vind je hier.

Bron: www.trendwatching.com. trendwatching.com verstuurt maandelijkse (gratis) Trend Briefings naar meer dan 160.000 abonnees wereldwijd, in 9 talen, waaronder ook Nederlands.

Tags: , ,

Nog geen reacties.

Geef een reactie